onsdag 12. september 2012

Ny lærdom til tross for skade er viktig!

Hei!

I helgen har jeg brukt mye tid på Zumba®! Zumba® har, i tillegg til "vanlig" Zumba® , mange spesialiteter, og jeg har nå vært igjennom de fleste av dem. Fantastisk å danse litt igjen, selv om jeg måtte ta det rimelig med ro!

Denne helgen ble det holdt kurs i AquaZumba® og Zumba® Toning. Kursholder er Jenna Bostic fra USA og det hele ble en fantastisk helg for meg som har vært så lenge vekke fra dans.

AquaZumba Masterclass på Studentsenteret

AquaZumba® passer for deltakere i alle aldre, og er mindre belastende for ledd enn vanlig Zumba®. Jeg fikk absolutt demonstrert at dette er en form for Zumba som er bra for meg med skadet fot. Man bruker vann som motstand og får en fin kombinasjon av kondisjon og styrke økt.

Sjekk ut God Morgen Norge sitt innslag forrige mandag med Jenna:
 
 
Mer om Zumba® Toning kommer i et senere innlegg!
 
Klem fra Linn

1 kommentar:

  1. Aquazumba er kjempegøy,da annen trening foreløpig ikke er mulig for min del. Er det noen som vet hvor mange kalorier man forbrenner med ca 50 minutters trening??

    SvarSlett